Kan jag måla en vägg med akrylfärg?

Hej. Vi ska måla en vägg i ett garage till våren/sommaren. Tanken är att vi ska grunda med en vanlig väggfärg (ljus) och sen ska det målas ett motiv som solnedgång och svarta träd. Det behövs ganska många färger, blå, lila, röd, rosa, orange, mörkgul och ljusgul. Min fråga är, kan vi måla med akrylfärger (på flaska) på denna målade vägg med väggfärg. Fäster det ? Om inte vad tycker ni att vi ska använda ?
Tack på förhand/Jenny
Jenny

Kommentarer

  • Hej Jenny,

    Är det en vanlig väggfärg under kommer akrylfärgen fästa bra. Risken som finns i utrymmen som tex garage är att det blir fuktigt, och då kan akrylfärgen täppa till väggen, eftersom den bildar en plasthinna när den torkar.
    Men ska du måla ett mönster och inte täcka hela väggen i färg fungerar det bra.
    Ska du täcka hela väggen rekommendarar jag dig att fråga om hjälp i färghandel 😀

    Vänliga hälsningar,
    Timara Product Developer