Täckande lack

Hej, jag har gjort en tavla som har både akrylfärg och glitter på. Så jag undrar vad för täckande lack jag kan använda för att det ska fungera för båda delarna.
Josifine

Kommentarer

  • Hej Josifine,

    Tack för din fråga!
    Du kan tex använda Mod Podge decoupagelack eller Oceanlack
    Om du har dessa ovanpå glittret så kan dock lite av glittrets glans försvinna.
    Om du har på glittret efter lacken så är Mod Podge lite tjockare i konsistensen än vad Oceanlack är, så Mod Podge håller fast glittret bättre.
    Testa på liten yta först för att se så att resultatet blir som förväntat.

    Ha en fin dag och lycka till!

    Anna