Stickbeskrvning sjal i alpaca silver

Jag undrar lite om beskrivningen.
Det står att man ska upprepa varv 21 till 30 men maskantalet är ju fler. Så de mittersta maskorna hamnar inte över varandra.
Mvh Inger

Kommentarer

  • Hej
    På varv 31 börjat du på samma sätt som på varv 21. 2 rm, 1 omslag och sen 1am, 1rm, 1av, 1rm helt tills du kommer till de fyra mittersta maskerna på varv 30, där stickar du samma fyra masker som de fyra mittersta maskerna som på beskrivningen på varv 21. Sen varv 32 gör du samma sak men med varv 22 som modell. Sticka varv 32 som varv 22 men med skillnad att du fortsätter med 1rm, 1am tills du når de fyra mittersta maskerna på varv 32 innan du upprepar mönstret på de fyra mittersta maskerna på varv 22. Du ska hela tiden alltså behålla de fyra mittersta maskerna som ledstjärna. Hoppas du förstår vad jag menar.
    Smil, Synnöve.
    Product Development
  • Tack så mycket för svaret. Nu är jag med.
    Mvh.Inger
  • FLOTT!
    Product Development