Stenlack 50 ml

Hej
Vad är det för skillnad på stenlack och "vanlig" lack från panduro? Kan man använda stenlacken på trä och andra material?

Kommentarer

  • Hej Mats,

    Tack för din fråga!
    Oceanlack som är vår "vanliga" lack, är för inomhusbruk, medan Stenlacken är för både inomhus och utomhusbruk. Den fungerar även på trä, men inte på en horisontell yta där det kan samlas vatten som blir liggande.

    Ha en bra dag!
    Ingela

    Product Development
  • Jag hittar ingen innehållsförteckning på er stenlack. Är den miljövänlig? Innehåller den PVC?
  • Hej Inga,

    Tack för att du skickar din fråga till oss. Stenlacken är en vattenbaserad lack med akryl, glykol och lite konserveringsmedel (CMIT/MIT och BIT). Konserveringsmedlen ingår för att förhindra att förhindra att lacken ska mögla under lagring. Lacken innehåller inte PVC.

    Lacken har ingen miljömärkning men den är vattenbaserad vilket är att föredra ur miljösynpunkt framför en lösningsmedelsbaserad lack.

    Lycka till med ditt projekt!
    /Ida
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs