Vad menas med snabbtorkande spray?

Hej,

Jag har inhandlat "NO LIMIT spray 200ml ice blue" då det står snabbtorkande. När jag sedan läser längre ned i informationen står det att den är torr efter 24 timmar. Det kan man väl inte kalla snabbtorkande?

Om jag nu vill måla flera omgångar med färgen, är det då efter 24 timmar som det andra lagret kan läggas?

Mvh Anders

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Tack för din fråga!

    Den är helt genomtorr efter 24 timmar, men "touch dry" efter några minuter, om det inte är ett alltför tjockt lager.
    Om du vill spraya flera lager med färg, så räcker det med några minuters torktid emellan färglagren.

    Lite spraytips:
    Att tänka på när man sprayar: skydda omgivningen, spraydimman lägger sig på närliggande golv eller möbler. Skaka flaskan noga, ha ej pekfingret för långt ut över spraymunstycket, så fingret hamnar i spraystrålen. Spraya endast tunna lager med spray på ca 20-25 cm avstånd, och hellre flera lager med spray om det behövs. Spraya gärna ”utanför” kanten på föremålet när du ”vänder”, annars blir det för mycket färg. Vid avslutat sprayning håll burken upp och ned och spraya ut överskottet. På så sätt förhindrar man att det blir stopp i munstycket. Torka även av munstycket.

    Lycka till med ditt projekt!
    Ingela
    Product Development