Färga skjortor i plastbalja?

Hej!
Har en fråga gällande en vara med artikelnummer: 640036
Måste man använda maskin eller går det lika bra använda en plast hink ?
Sen för den svåra frågan, hur kan resultatet bli om man färgar en skjorta som är ljusgrön och med en skjorta som är rökgrå?
Vill nämnligen få dom skjortorna mera mörkgröna.
Om inte varan jag frågar om är ett bra alternativ för det resultatet, vilken annan textilfärg skulle isånafall kunna ge det resultatet jag är ute efter?
Mvh!
Erik

Kommentarer

  • Hej Erik,

    Jag skulle inte rekommendera att använda en Dylon-podd i plastbalja tyvärr. Det är ingenting vi har provat eller leverantören rekommendrar tyvärr.

    När du färgat ett plagg så kommer alltid ursprungsfärgen spela in i resultatet. kanske kommer nyansen bli lite annorlunda, eller mycket annorlunda. Det beror helt på plaggets yta, material, vävning osv osv.
    Även om två plagg har samma färg och samma material så kan slutresultatet skilja väldigt mycket i slutändan, vänligen se exempel på färgtest på länken här;
    https://panduro.com/sv-se/produkter/mala-rita/farg/textilfarger/idye-textilfarg-lilac-414-350034

    Om du vill färga i plastbalja rekommenderar jag idye, som är en handfärg. Följ instruktionerna NOGA för bästa resultat. Om du färgar i plastbalja blir färgen mycket ljusare än om du färgar på spisen.

    En mörkare grön nyans med noggranna instruktioner under produkten hittar du här:
    https://panduro.com/sv-se/produkter/mala-rita/farg/textilfarger/idye-textilfarg-olive-426-350039

    Vänliga hälsningar,
    Timara Product Developer