Kan jag använda porslinsfärg på mattallrikar?

Hej!
Jag vill måla på tallrikar och glas. Men det står i produktbeskrivningen att färgen inte ska vara nära mat och dryck. Kan jag inte äta på tallriken efter härdningen då?
​Artikelnummer 249042
Moa

Kommentarer

  • Hej Moa!

    Nej, tyvärr har vi inte några glas- eller porslinsfärger som är testade för att användas i direkt kontakt med livsmedel. (som tex insidan eller på ett glas eller ovanpå en mattallrik)
    Vi rekommenderar därför bara att man målar ytor som inte kommer i direkt kontakt med mat eller dryck, alternativt använder det man målar som dekoration.

    Vänliga hälsningar,
    Timara Product Developer