Penslar för akrylmålning

Jag söker en bred pensel, en roller samt mindre penslar för små detaljer att måla akryl med. Vad för sorts penslar kan jag köpa? Hittade bara en variant under kategorin i penslar för akrylmålning. Kan man använda någon annan sorts pensel också, till exempel sådana för olja?

Kommentarer

  • Hej Linnea,

    Tack för att du skickade in en fråga!
    Vi har t ex detta set med blandade penslar för akrylmålning: 517015 . Penslarna har akrylborst som är bra och en spänst i.
    Finns även bredare varianter: 517034.
    Du hittar ytterligare alternativ i olika kvaliteter: Här
    Penslar för oljemålning är oftast av svinborst, borsten på dessa är strävare och hårdare och lämnar tydligare penseldrag.
    En pensel med akrylborst ger ett jämnare penseldrag.
    Ang roller, vi har denna ganska enkla skumgummiroller. 920941
    Alternativet är kanske att använda en möbelmålningsroller: 299006
    Här får man nog prova sig fram, till vad man tycker är bäst.

    Önskar dig en fin dag!
    Ingela

    Product Development