Papier Maché-limmet

Hej, jag satt och letade lim. Syftet är för modelljärnväg och att limma strömaterial som ska föreställa sand/grus mellan spåren. Ofta använder man då vitlim i mängd som bas och så droppar man utspätt lim som man droppar över strösseln för utökat fäste.
Men så tänkte jag att ert papier maché lim kanske skulle kunna användas som bas. Underlaget är kork eller någon form av foam. Om detta lim kan spridas/duttas ut över en jämn yta kanske det kan funka och slipper man mixtra med blandningar. Vad tror ni?
Mvh//Pål
Pål

Kommentarer

  • Hej Pål,

    Ja, det är möjligt att använda pappersmache-lim för att limma strömaterial som representerar sand eller grus mellan spåren på ett modellbygge. Det kan även fungera med tex mod podge.

    1. Applicera limmet jämnt längs spåren där du vill ha strömaterialet. Använd en pensel eller en spatel för att säkerställa att limmet täcker ytan jämnt.
    2. Strö sedan strömaterialet (sand, grus etc.) över det limmade området medan limmet fortfarande är vått. Se till att täcka ytan jämnt och tryck sedan lätt ner strömaterialet för att säkerställa att det fäster ordentligt i limmet.
    3. Låt det torka helt enligt instruktionerna för limmet. Det kan ta några timmar beroende på limtypen och mängden strömaterial som används.
    4. Ta bort eventuellt överskott av strömaterial avlägsnas försiktigt när limmet har torkat helt.
    Vänliga hälsningar,
    Timara Product Developer