Vad ska man måla skor med?

Hej, jag har sätt att många målar sina skor själva hemma (speciellt Nike Air force 1) och undrar fall ni har någon färg som passar bra till det samt penslar och om det behövs något mer för att få ett bra resultat? Tacksam för svar!

Kommentarer

  • Hej Elin,

    Tack för att du hörde av dig till oss!

    Man kan måla mönster på sina snekers med Posca pennor, förutsatt att det är skinn. För att skydda mönstret, kan man sedan spraya med en vattenbaserad spraylack t ex 371248

    Det som är allra viktigast när det gäller att måla på skinnskor är rengöringen före målningen, annars fäster inte färgen. De får inte heller vara behandlade med läder fett etc.
    Är det detaljer i konstläder/vinyl/textil på skorna, så kommer färgen ha svårare att fästa där.

    Lycka till med skorna!
    Ingela
    Product Development