Vilken färg till att måla elementrör?

Hej. Jag har några fula elementrör i ett rum som jag funderar på om det går att måla i guld. Rören kan bli upp till 50C varma. Tål denna färg den värmen? Hobbylack gloss 250 ml gold. Eller har ni någon annan guldfärg som tål värme?
Mvh, Johan
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Här hade jag rekommenderat Revell emajlfärg, den fungerar bäst på metall och är mer värmetålig än tex hobbylack.

    Vänliga hälsningar,
    Timara Product Developer