Lera!

Hej! Har ni någon lera som tål vatten efter härdning? När jag läser på de leror jag hittar står det att den inte är vattenresistent efter härdning och skulle gärna vilja göra lite skålar och koppar som kan användas! Kan också passa på att fråga vilken färg och lack man kan använda för att måla på den torkade leran så att den tål vatten? Tacksam för svar! 😀
Andrea Stade

Kommentarer

  • Hej Andrea,

    Tack för ditt mejl. Ber om ursäkt för sent svar.
    Det är keramiklera/stengodslera som man måste använda för att kunna göra föremål som tål att användas som skålar och koppar. Denna lera behöver man bränna i en keramikugn och glasera sen.
    Vi har rödlera och blålera, men tyvärr inte stengodslera och inga glasyrer.
    Rödlera
    Blålera

    Önskar dig en fin dag!
    Mvh Annika

    Product Development
  • Hej! Jag undrar om ni har någon lufttorkande lera som är miljövänlig?
    Christina
  • Hej Christia,

    Vi har tyvärr ingen lufttorkande lera som är miljömärkt (svanenmärkt eller liknande). Vi har en barnlera som främst är till för att leka med som innehålller växtbaserade ingredienser som är ekologiskt odlade.

     Däremot är våra egna lufttorkande leror inte heller klassade som farliga för miljön.

    Med vänlig hälsning,
    Ida
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs