Hur använder man Leathers Choice Narvsvärta

Hej!

Tänker färga ett par ljusbruna, korta stövlar svarta med Leathers Choice 40 ml och undrar hur många förpackningar som jag behöver köpa?

Behöver jag köpa något medel till att förpreparera och efterpreparera?

Tackar på förhand för svar!

Hälsningar Eva

Kommentarer

  • Hej Eva!

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    Leathers choice narvsvarta är en alkoholbaserade läderfärg som tränger in i lädret/skinnet och färgar en bit in, beroende på grundmaterialets kvalitet kan resultatet variera. Produkten fungerar bäst på ljust läder. Bruksanvisning: Lädret ska vara rent och torrt. Tvätta eventuellt av med sprit innan färgning. Skaka flaskan ordentligt. Gör alltid ett färgprov på ett ej synligt ställe innan du börjar. Lägg på läderfärgen med en trasa eller svamp och använd rikligt med färg. Upprepa tills önskat färgdjup åstadkommits. Lädret kan putsas efteråt med en ren mjuk trasa. Detta avlägsnar även eventuell överskottsfärg. Underhåll med Leather's Choice läderfett.
    Narvsvarta är inte att förväxla med Leathers choice Quick color läderfärg

    Tänk på ev sprickor i lädret kommer fortfarande att synas.

    Lycka till med stövlarna

    Ingela
    Product Development