Lägga skyddande lack på akrylfärg

Hej,
Jag har målat spelbräden på plywood med vattenbaserad akrylfärg och skulle vilja lägga en skyddande lack/fernissa på dem. Vad kan jag använda för lack/fernissa som inte löser upp akrylfärgen?
Carl

Kommentarer

  • Hej Carl,
    Tack för din fråga!

    Jag skulle rekommendera Oceanlack, det finns flera olika finish och storlekar att välja på.
    Ett annat alternativ är vårt Lacklim, eller NoLimit spraylack om du hellre vill spraya ytan.

    Lycka till med ditt projekt!

    Vänliga Hälsningar,
    Timara Product Developer