Krackelering

Kan man använda krackeleringslack på färgen Vintage Greenspot?

Kommentarer

  • Hej Lena,

    Tack för din fråga!

    Ja, det går att använda 990691KrackeleringslackVintage Greenspot färgerna, dock blir det något färre krackelerings sprickor.
    Hur grova krackelerings sprickor det blir beror på hur tjock färglager man lägger ovanpå Krackeleringslacken. Tänk på att använda en bred flat pensel och inte måla på samma ställe flera gånger med den avslutande färgen, sprickbildningen sätter igång ganska omgående, och då målar man över sprickorna.

    Lycka till med krackeleringen!

    Önskar dig en fin dag!
    Ingela
    Product Development