Kan jag använda klarlack att spraya på en fönsterbänk där det finns ett element under?

Hej! Har köpt er klarlack Panduro Clear Lacquer och vill lacka undersida av en fönsterbänk. Det står på burken ”får ej utsättas för värme”, och elementet sitter nära bänken. Räknas detta som värme? Vad händer med lacken om den blir lite varm?

Kommentarer

  • Hej Emilia,

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    Texten du menar, betyder att själva sprayburken inte får utsättas för värme. Det ska inte vara några problem med att spraya undersidan av en fönsterbänk.

    Trevlig helg!
    Ingela
    Product Development