Innehållsförtecknings på lera?

Hej hittar inga innehållsförteckning till era leror,Var kan jag hitta dom? Mvh Emma Lindström.

Kommentarer

  • Hej Emma,
    Tack för din fråga!
    Det finns inget lagkrav på att innehållsförteckningar ska finnas tillgängliga om inte produkten är faroklassificerad enligt den europeiska kemikalielagstiftningen.

    Är lerorna inte klassificerade som farliga för hälsa eller miljö så innebär detta också att vi tyvärr inte har fullständigt innehåll för produkterna, då det endast är lagkrav på att leverantörer och tillverkare måste redovisa det innehåll som bidrar till att en kemisk produkt blir klassificerad som farlig. Allting som du som kund ska behöva veta om produkten för att använda den på ett säkert sätt måste stå på förpackningen.

    Är den någon specifik produkt du undrar över eller ingrediens (om du är allergisk tex) så kan vi se om vi kan fråga/ta reda på den informationen till dig.

    Hör gärna av dig igen med art nr på dessa i så fall.

    Ha en fin dag!

    /Marcus

    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs
  • Hej! Ta det lugnt,jag är inte ute efter att stämma er! Känner mig nästan lite påhoppad här, tråkigt utav bara en helt vanlig fråga. Jag bara undrar då jag aldrig arbetat med lera överhuvudtaget och undrar helt enkelt vad det består utav.
    Sen vill jag heller inte arbeta med giftiga produkter. Men tyvärr då blir det inge köp. Mvh Emma Lindström.
  • Hej Emma,

    Det var ju tråkigt att höra att du känner så. Det var inte vår avsikt med vårt svar. Är det någon särskild lera du tänker på? Vi har många olika varianter. Vissa är plastbaserade, andra är baserade på cellulosa /papper, vissa på majs och andra är lera som grävs upp i naturen.

    Återkom gärna med ett artikelnummer eller en länk så ska vi försöka hjälpa dig.

    Trevlig helg!

    /Ida
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs