Hur lägger man på bladguld ska det värmas eller limmas fast?

Ska lägga på bladguld på min bil på ett par v formade emblem

Kommentarer

  • Hej Jan,

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    Hur man fäster bladguld, beror lite på vilket bladguld som ska användas:
    Ett mer "hobbybladguld" är detta: Metallblad som fästs med ett lim: 244298. Det är inget äkta guld i detta "bladguld".
    Ett mer proffsigt bladguld i 23,75 karats guld är t ex detta: 200079 som fästs med en Anläggningsolja . Anläggningsoljan som vi har är vattenbaserad, det finns även oljebaserade guldgrunder, men det finns inte i Panduros sortiment.
    Vattenbaserad anläggningsolja fungerar inte på feta ytor.

    Önskar dig en fortsatt bra dag!
    Ingela
    Product Development