Hobbyfärg till träknoppar som mitt barn ev kan gnaga på?

Hej, vilken färg hade ni rekommenderat då jag ska måla träknoppar i ett barnrum? Barnet är inte så gammalt än då risken finns att det kan gnagas på färgen. Tänker lite både så att färgen är hyfsat hållbar men även att det inte är direkt farligt för små barn om de skulle få i sig lite (av den torkade färgen)
Lena

Kommentarer

  • Hej Lena,
    Tack för din fråga! Vår green spot vintage har ett kemiskt innehåll som är testat (samma testning som görs för leksaker) för barn över tre år. Den är såklart inte klassificerad som farlig (för hälsan eller miljön) enligt den europeiska kemikalielagstiftningen.
    Det gör alltså inget om ditt barn skulle tugga lite på knopparna med denna.

    Hör av dig om du har några fler frågor!
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs
  • Denna färg verkar slut i de flesta färger, kommer den komma in igen eller har den utgått?
    Lena
  • Hej Lena,
    De har tyvärr utgått, men finns kvar i butik. Vi har tyvärr inga andra färger som är testade som denna.
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs