Hobbyfärg på keramik/porslin

vi har målat på porslin med Hobbyfärg gloss och creative colors pastel och inser i efterhand att det kanske inte går att dricka och äta med det porslinet (diska osv). Stämmer det? Finns det något klarlack eller liknande som man kan måla över för att kunna använda porslinet?
Tilda

Kommentarer

  • Hej Tilda,

    Tack för att du kontaktar oss!

    Hobbylacken tål ingen disk av något slag dessvärre utan är bara för prydnadsföremål som den fungerar.

    Det framgår inte vad det är för porslin som ni har målat men vi har ingen lack eller färg som är godkänd för direktkontakt med livsmedel eller dryck.

    För att måla på porslin så kan du kika in tex det här inlägget - https://kundo.app/org/panduro/d/porslinsmalning/

    Ha en fin dag!

    Vänligen,
    Anna