Hjälp med produkter för akrylmålning

Hej,
Jag och mina barn (3, 5, 7 år) ska tillsammans måla en tavla till deras mamma i present. Vi älskar att måla och rita men har aldrig gjort mer än på papper så jag vet inte exakt vad jag ska köpa.
Kan ni hjälpa mig med länkar till rätt produkter?

Planen är att måla med akryl på en träskiva (Bordsskiva som jag sparat eftet att benen gick av, billig jysk-kvalite). Vi vill måla en soluppgång i horisonten över ett hav. Sen en strand där familjen står. Därför tänkte jag använda modelringspasta för att skapa liv i tex havet. Har även läst att det ska finnas sand-modelpasta som jag tänkte ska bli strukturen för sandstranden.
Jag tänker att vi först ska måla hela skivan vit. Sen himmel som går från mörkblå till ljus. Sedan hav som går från mörkblå till ljusare. En mörkgul sandstrand och familjen som är helt svart i motljuset. Solen ljusgul, nästan vit. Måla röd-rosa-aktig himmel längs horisonten och röd-rosa-gul spegelbild av solljuset längs vattnet. För att sen avsluta med vita och smörkblå färger på havet för att skapa djup och struktur av vågor.
Tavlan ska hänga utomhus. Ska man då efterbehandla den med något?

Så kan ni rekommendera färger att köpa, penslar, pasta och något för behandling? Ni har ju en del på rea, tror ni denna tex funkar? https://panduro.com/sv-se/produkter/barn-junior/mala-rita/hobbyfarg/set-med-12-akrylfarger-%C3%A0-75-ml-rainbow-acrylic-paint-set-803725

Mvh
Simon med familj
Simon

Kommentarer

  • Hej Simon,
    Låter som ett spännande projekt. Skulle rekommendera att slipabordskivan så den blir jämn och lite ruggig så färgen fäster bättre.

    Vi kan rekommendera dessa färger, denna pasta och dessa penslar

    Lycka till
    Product Development