Kan jag måla om ett diskställ?

Tänkte spraya mitt diskställ i metall med guldfärg. Fungerar det? Eller kan det avge gifter även när färgen torkat?

Kommentarer

  • Hej Jeanette,

    Tack för din fråga. Det kommer antagligen inte att fungera så bra eftersom färgen inte kommer att hålla så bra utan flagna och skavas bort eftersom det blir så stor mekanisk påfrestning på diskstället. Därmed finns risken att det hamnar färgflagor på porslinet och senare i maten vilket inte är lämpligt.

    Ha en fin dag!

    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs