Pouring, kan man blanda med vatten?

Hej:)
Jag har tre frågor
Det ena är jag undrar om det går att måla pouring acrylic på (sketch canvas block )? Eller går det bara på canvas målarduk?

Det andra är jag har sett att många tunnar färgen med vatten istället för pouring medium är det okej om man gör så? Eller kan man blanda alla tre alltså akrylfärg ,vatten och pouring medium?:)

Det tredje är att jag funderar på att måla tre styckna canvas i 50×70 cm ganska stora med pouring medium, hur mycket akrylfärg och pouring medium kommer jag behöva?Med tanken om det är okej att blanda vatten med de?

Tack på förhand
Med vänlig hälsning
Khalat
Khalat Abdulqader

Kommentarer

  • Hej Khalat,
    1. Färgen fäster på canvasblocket, men det är ju som löst tyg, så du måste ha något hårt underlag.
    2. Du kan tunna ut akrylfärg med vatten då den är vattenbaserad - dock förlorar den många av sina egenskaper då. Tex blir färgen inte täckande längre, den kan separera sig likt akvarell och torka ojämnt. Pouringmedium gör att färgen behåller sin opacitet, blir mer flytande och torkar jämnt.
    3. Det är helt omöjligt att säga hur mycket färg du behöver till 3 st canvas, eftersom du kan göra olika tjocka lager, olika många färger etc. Hä får du prova dig fram.

    Vänliga hälsningar,
    Timara Product Developer