färga polyester/bomullsmix?

Hej hej
Jag undrar om ni vetom man kan färga glidlakan?Det är en mix av polyester bomull satin
Alla glidlakan är skitfula så jag hade velat färga mina, men vet inte hur pass det går i och med materialet, så tänkte att jag ville höra vad ni tror

Tack på förhand

// Vänliga hälsningar Saga

Saga

Kommentarer

  • Hej Saga,

    Du kan endast färga naturmaterial med Dylon eller Nitor. Så om du har en polyester/bomullsblandning kommer endast det som är av bomull att färgas, därför kan nyansen bli mycket ljusare. Beroende på hur stor del av ditt lakan som är av bomull kan resultatet variera.

    Vänliga hälsningar,
    Timara Product Developer