Lack till Vintage Furniture Paint?

Hej! Jag målade en stolen tripp trapp stol med er vintage matta färg. Känslan är dock att färgen kommer suga åt sig färg av matrester som bebis kastar på stolen då färgen känna ganska porös. Har ni nån genomskinlig lack som ni rekommenderar att måla över med? Mvh Elin

Kommentarer

  • Hej Elin,

    Tack för din fråga!
    Du kan lacka med 271040 Vintage Lack. Den tillhör samma serie som Vintage Furniture Paint och är matt, dock inte lika matt som färgen.
    Man kan även behandla ytan med 271103 Flytande vax, som också ger ett skydd åt den matta ytan. Pensla ut vaxet och polera med en mjuk trasa.

    Önskar dig en fin dag!
    Ingela
    Product Development