Färg till att måla detaljer på gosedjur?

Hej, jag undrar vilken typ av textilfärg (burk/penna) som är bäst lämpad till att måla detaljer på gosedjur?
Mvh

Jennifer

Kommentarer

  • Hej Jennifer,
    Tack för din fråga! Ska gosedjuret vara till barn eller riskera att komma i händerna på mindre barn/baby? Om svaret är ja, då kan vi tyvärr inte rekommendera några färger till dig.

    Vi har inga i sortimentet som vi kan rekommendera till leksaker, tänkt till små barn som kommer funka.
    Produkter som säljs för att sen kunna användas av baby/små barn, regleras av ett strängt regelverk och innefattar många olika krav som man måste ta hänsyn till för att färgen ska var säker för en barnet att komma i kontakt med.

    Hör av dig om det är tänkt att gosedjuret är tänkt till något annat så ska vi höra med våra produktutvecklare.

    /Marcus
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs