Tål Chalky furniture paint att torkas av med fuktig trasa?

Hej
Om jag målar kanten på ett bord med denna färg, kan man torka av det som vanligt med fuktig trasa utan att färgen försvinner? (Efter två

https://kreatima.com/sv-se/produkter/chalky-paint-furniture-matt-mobelfarg-230-ml-gold-271037?gad=1&gclid=CjwKCAjwpJWoBhA8EiwAHZFzfnsg7j1-LDuaiOFb5wgAvpOboAk8B-Na2Hhw_lU6poziVf_n4YaU7RoCHDYQAvD_BwE
Caroline

Kommentarer

  • Hej Caroline!

    Eftersom färgen är en väldigt matt finish är den tyvärr ofta känslig för stötar och repor. Målar du ett trärent bord hade jag rekommenderat att lacka med Chalky furniture extra matt varnish. Och om du målar om ett redan målat bord och inte vet om färgen under är vattenbaserad rekommenderar jag att skydda färgen med möbelvax, tex Vintage vax.

    Detta för att Chalky varnish är lösningsmedelsbaserade, och om färgen är det under också kommer den att börja lösas upp och förstöra ditt resultat.

    Men - färgen tål att torkas av, den härdar fullt efter 24h, men vi rekommenderar alltid att skydda med ett lager lack eller vax 😀

    Vänliga hälsningar,
    Timara Product Developer