Grunda innan Chalky Vintage furniture paint?

Hej beställt färg av er som jag tänkt måla ett skåp med. Den hette vintage. Stod inget om att grundmåla innan, hur ska jag tänka? Skåpet är slipat trärent.
Mvh Erika
Erika

Kommentarer

  • Hej Erika!

    Vi rekommenderar att Måla direkt på rena, torra ytor. Blanka ytor måste slipas med sandpapper först. Rör om i burken före målning. Övermålningsbar efter 1–2 timmar. Full hårdhet efter 2 dygn (belasta ej möbeln tidigare).

    När färgen har torkat helt kan du lacka det du målat med vår Chalky Paint Varnish – detta skyddar ytan mot slitage. Har du målat över en gammal färg som kanske inte är vattenbaserad? Använd då hellre möbelvax för att skapa en skyddande hinna. (detta för att förhindra den gamla färgen att lösas upp)

    Timara Product Developer