creolringar

är era creolringar nickelfria
Eva Christina Persson

Kommentarer

  • Hej Eva Christina,
    Tack för din fråga!
    Rent generellt kan man säga att Panduro Hobbys smycken inte är nickelfria. Benämningen nickelfri begränsas av lag och kräver extra testning och en väldigt låg halt av nickel. Våra smyckeskomponenter uppfyller däremot EU:s lagkrav gällande begränsningar av nickelinnehåll, dvs att de inte avger mer än 0,2 μg/cm²/ vecka (de avger alltså max 0,2 mikrogram per kvadratcentimeter hud per vecka).
    Har du ingen befintlig nickelallergi, så ska dessa halter inte skapa en kontaktallergi.
    Om du är nickelallergiker bör du använda dig av andra alternativ så att du inte retar upp din allergi ytterligare.

    MVH Helena
    Helena Product Developer