Amsterdam färg

Hej. Står prim för primary. När det gäller Amsterdam prim. Magenta färg. För primära färger är väl röd gul och blå. Inte rosalilaröd. Lite missvisande när den gula och den blåa har primary. Mvh Irene
Irene

Kommentarer

  • Hej Irene och tack för din fråga!

    Prim. Magenta står får Primary Magenta.
    Inom färgsystemet CMYK är de tre primärfärgerna cyan, magenta och gul (därutöver även svart) och inom färgsystemet RGB är de tre primärfärgerna röd, grön och blå.

    Ha en fin dag och varmt välkommen åter!

    Vänligen,

    Anna