Pouring, kan man blande med vann?

Hei 😀
Jeg har tre spørsmål
Det ene er at jeg lurer på om det går an å male pouring acrylic på sketch canvas papirblokk? Eller går det bare på canvas/lerret?

Det andre er at jeg har sett at mange tynner ut malingen med vann i stedet for pouring medium. Er det OK å gjøre dette? Eller kan man blande alle tre, altså akrylmaling, vann og pouring medium?:)

Det tredje er at jeg lurer på å male tre canvas i 50×70 cm, ganske store, med pouring medium, hvor mye akrylmaling og pouring medium vil jeg behøve? Med tanke på om det er OK å blande med vann?

Takk på forhånd
Panduro

Kommentarer

  • Hei!
    1. Malingen fester på canvasblokken, men det er jo som løst stoff, så du må ha et hardt underlag.
    2. Du kan tynne ut akrylmaling med vann ettersom den er vannbasert - men den mister noen av sine egenskaper da. F.eks. blir malingen mindre dekkende, den kan skille seg og virke som akvarell og tørke ujevnt. Pouringmedium gjør at malingen beholder sin opasitet (dekkevne), blir mer flytende og tørker jevnt.
    3. Det er helt umulig å si hvor mye maling du behøver til 3 canvas, det kommer an på tykkelsen på lagene med maling, hvor mange farger du vil ha etc. Her får du prøve deg fram.

    Vennlig hilsen,
    Panduro

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle.Din e-post vises aldri offentlig.