Nikkelfri?

Jeg har kjøpt disse øredobbene og finner ikke info om de er nikkelfrie?
Anne Line Faksvåg

Kommentarer

  • Hei,

    Våre smykketråder og smykkewirer er ikke helt nikkelfrie. Derimot oppfyller de spesielle krav på innehold som finns i gjeldende EU lov for smykker. I loven finns grenseverdier for hvilke andel av ett antal metaller (deribland nikkel) som får være i smykker. Det er:
    • Nickel: max 0,5 μg/cm²/uken (dette er en migrationsgrense som angir hvor mye nikkel som får øverføres til huden når man bærer smykket) samt max 0,2 μg/cm²/uke (denna lave nikkelgrensen gjelder for øredobber/piercing-smykker)
    • Bly: max 0,05 % (w/w) = 500 ppm
    • Kadmium: max 0,01 % (w/w) = 100 ppm
    Lykke til med dine prosjekter

    Grete

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle.Din e-post vises aldri offentlig.