Lysstøping

Hei.
Eg skal støpe lys og lysholder til gave.
Kva bør eg lage lysholderen av? Gips?
Lysholderen skal støpes, for deretter å fylles med veke og voks, så er ikkje til telys eg tenker.
Ønsker helst at materialet er så kvitt som mogleg.
Legg ved eksempel av kva eg meiner, berre at lysbeholderen ikkje skal kjøpes ferdig, men støpes sjølv.
Linda

Kommentarer

  • Hei Linda
    Takk for din henvendelse, og beklager for sent svar. Måtte høre litt med våre produktutviklere om dette. Vi vil ikke anbefale gips til denne. Den kan nok bli litt svak. Det vi har for øyeblikket som vi kan anbefale er denne Hvite hobbybetongen. Den er både sterk og brannsikker. Vi får inn noe nytt i april som heter jesmonite, det er ett to-komponent middel som også kan brukes. Jeg vet vi har det i den svenske nettbutikken, men det er ikke klargjort for Norge enda, men vil som sagt bli det til 1.4.2024.Her har du en link til produktet i svensk nettbutikk slik at du kan lese litt om produktet om du kan vente: Jesmonite

    Men gips, papirleire og lufttørkende leire må ikke brukes til å lage en slik form.
    Lykke til med prosjektet dit.
    Grete