Lakk til smykker

Hei,

jeg vil gjerne spørre om råd - jeg vil lage noen smykker (øredobber) av pappmache og de selvfølgelig trenger et lag med lakk.

Jeg har kjøpt en for en stund siden, men den inneholder 1,2-Benzisothiazol-3(2H)-on, 2-Methyl-2H-isothiazol-3-on som kan forårsake allergiske reaksjoner og hudirritasjon, som er uønskelig siden smykkene kan komme i kontakt med huden.

Hvilken lakk ville dere anbefale som både tåler fuktighet og skal ikke irritere huden?

Mvh
Lenka

Kommentarer

  • Hej Lenka,

    Tyvärr har vi ingen lack som är godkänd för hudkontakt.

    Vänliga hälsningar,
    Timara