Til seneste kommentar

Kan jeg bruke NO LIMIT varnish gloss på porselenskopp?

Hei!
Jeg lurer på om man kan bruke denne på porselenskopper som man har dekorert med porselenspenner. Jeg har herdet koppene i ovnen for å herde malingen fra pennene (225°c).
For at malingen fra pennene skal holde seg bedre, kan jag spraye på denne?
Panduro

Kommentarer

  • Hei!

    Dersom du har fulgt instruktsjonene for porselenspennene bør malingen tåle oppvask når du har herdet malingen i ovnen uten å lakke.
    Jeg anbefaler ikke å spraye koppen med No Limit. Ting du har tenkt å ha mat på eller som du behøver å vaske opp anbefaler vi ikke sammen med denne klarlakken da den ikke er næringsmiddelgodkjent eller testet for å tåle oppvask.

    Et alternativ er å lakke koppen med denne decoupagelakken for en ekstra beskyttende overflate, men husk da på å ikke bruke lakken der den er i kontakt med næringsmidler.
    https://panduro.com/nb-no/products/lim-lakk-tape/lakk/decoupagelakk/decoupagelakk-porselen-45-ml-249125

    Husk også at dersom du herder koppen på nytt, kan fargene du allerede har herdet bli noe mørkere.

    Vennlig hilsen,
    Panduro

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle.Din e-post vises aldri offentlig.