Fondant / Sukkerpasta

https://panduro.com/nb-no/products/godteri-baking/sukkerpasta-marsipan/sukkerpasta/fondant-odense-svart-250-g-902158

Hei! Holder uåpnet fondant (sukker pasta) seg lenge? (dager/uker/måneder) og må det oppbevares i kjøleskap? På forhånd takk for svar.

EJ.
EJ

Kommentarer

  • Hei EJ.
    Takk for din henvendelse.
    Det står en holdbarhetsdato på sukkerpastaen, så hvor lenge den er holdbar etter at du får den kommer jo litt an på hvor lenge den har lagt i butikken.
    Vet en kollega av meg fryser ned sukkerpastaen, når den begynner å nærme seg utløpsdatoen. Den kan bli litt klissete, men hun bare tilsetter mer hvetemel så blir den like fin.
    Hun blander også frossen og ufrossen sukkerpasta uten problemer.
    Ønsker deg en fin dag.
    Grete