Farge jeans

Hei! Går det bra å farge et par røde/rosa jeans til blå eller til sort? Hva bruker i såfall?
Panduro

Kommentarer

  • Hei!

    Takk for din henvendelse!

    Den underliggende fargen vil alltid påvirke fargeresultatet, så sort vil nok det beste alternativet.
    Er det stretch i jeansstoffet vil det også påvirke fargeopptaket, plagget vil da ta til seg fargen dårligere og resultatet kan bli skjoldete.

    Nitor Tekstilfarge
    Nitor tekstilfarge, for naturmaterialer som bomull, lin, viskose, jeans, modal, kupro, jute og rayon. Vaskkekte. Flytende farge beregent til farging fra 40 °C i vaskemaskin. Tilsett også tekstilfargesalt – ved 30–40 °C behøver du 500 gram salt, og farging ved 60 °C kreves 1 kilo salt. Bruksanvisning finner du i pakken og det er viktig at den følges nøye.
    Husk Tekstilfargesalt

    Ha en fin dag!
    Panduro