Drops/sukkertøy/karamell veganske?

Hei. Er næringsmiddelaromaen, næringsmiddelfargene og øvrig innhold dere selger til godteri veganske? Altså glyserineb, fargetilsetninger, fortykningsmidler os

mvh Beate Kristin Hansen
Beate Kristin Hansen

Kommentarer

  • Hei Beate,
    Tack för din fråga!
    Vi har många produkter i vårt sortiment som är veganska (vi brukar använda oss av begreppet fritt från animaliska ingredienser), vi har dock inte samlat in all info och har samlat det på en samma plats. Så du får gärna återkomma med några av våra artikel nummer (om du saknar på fler än nedan) så ska jag svara även på dessa.

    Men tex vårt glyserine är inte gjort på/innehåller inga animaliska ingredienser.
    Næringsmiddelfarge Julerød är inte gjort på/innehåller inga animaliska ingredienser.
    Næringsmiddelfarge Gul gulrot är inte gjort på/innehåller inga animaliska ingredienser.

    Vi har också kontaktat vår leverantör och han meddelar nedan:
    Det enda som kan ha ett animaliskt ursprung är ingrediens E-433 som finns tex i bladgrön. Men är ovanligt i livsmedelsfärg med animaliska ingredienser.

    Hör av dig om du har några fler frågor!

    Regulatory

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle.Din e-post vises aldri offentlig.