Er tatoveringspennene (805006) veganske?

Hei!
Jeg lurer på om disse tatoveringspennene inneholder animalske saker eller er de testede på dyr?

Inneholder de miljøvennlige ingredienser?

Mvh. E

Grete

Kommentarer

  • Hej E!

    Tatoveringspennene inneholder ikke noen amimaske produkter.

    Tusjene er ikke testet på dyr. For ingredienser som bare ingår i kosmetiske produkter er det nå helt forbudt å teste på dyr ifølge EU- loven. Man skal uansett huske på att det er ganske få ingredienser som brukes kun i kosmetikk. Om du finner et kosmetisk produkt hvor det står att ingredienserne ikke er testet på dyr så er det med størsta sannsynlighet så at det er lenge siden ingredienserne er testet på djur. Loven har nemmelig en foreldelsesfrist når det gjelder detta. Om det har gått en viss tid siden kosmetikingrediensen ble testet på dyr så får man markedsføre det som om ingredienserne ikke testet på dyr.

    Ingredienserne som ingår er ikke spesielt sertifiserte som ekologiske eller lignende.

    Med vennlig hilsen
    Ida
    Grete