Hvordan er det å male med acrylmaling på kartongark?

Er det bedre å bruke lerret?
Mette

Kommentarer

  • Hei Mette
    Takk for din henvendelse.
    Man kan male med acrylmaling på kartongark, men det er absolutt best å bruke ett lerret.
    Hobbylakken er ganske sugende, og vil kunne bøye seg mye når det blir malt på. Du bør faktisk male begge sidene, og legge noe tungt oppe på når malingen nesten er tørr slik at arket retter seg ut. Kjøper du ferdig oppspent lerret, så er de ferdig grunnet med 2-3 lag med gesso og klare til å brukes. Kjøper ubehandlet lerret, bør det behandles med Gesso før du begynner å male. Du kan jo kjøpe maleplater, de finnes både i grunnet og ubehandlede se ​her​​​. Det finnes jo også slike ​akrylblokker ​​​som du kan male på. De fleste ​mix mediablokkene​​​ kan også bruker til akrylmaling. Les litt i teksten under bildet før du bestiller.
    Lykke til med dit prosjekt.

    Grete