Ventilation vid brand utomhus

Vi bor på Ryttarvägen 77. I natt brann det på Körfältet vilket orsakade att lägenheten snabbt blev fylld med brandrök på grund av att ventilationen är så kraftig (vilket vanligtvis är bra). Vi har, tror jag, frånluft i badrummet och i köket i form av den passiva köksfläkten, sen sitter det ett antal galler till i olika delar av lägenheten som jag inte vet hur de funkar. Går det att strypa ventilationen i händelse av brand eller liknande?
Anders

Kommentarer

  • Ni kan inte styra ventilationen själv på Ryttarvägen, utan det behöver våra tekniker se över. Vid funderingar och oro vid exempelvis VMA, kan ni ringa vår jour på 063-137100 för hjälp kring exempelvis ventilation.
    Susanne