Lön för en ny tjänst

Hej,

Jag är aktuell för en tjänst.

Om jag får tjänsten är tanken att jag ska börja i andra halvan av augusti.

Vad skulle ni säga vore en rimlig lön? Med eller utan personalansvar?

Vad ska jag tänka på mer i en förhandling av villkor?

Vänligen
Medlem

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga. Jag har ändrat i den så att vi inte publicerar uppgifter som avslöjar vem du är.

    Vi bistår gärna med lönecoachning men det bästa och snabbaste sättet att få det är att ringa vår rådgivning. Lönestatistik kan du få fram genom att logga in på www.naturvetarna.se Tänk på att inte söka för specifikt för då blir urvalet för litet. Tänk också på att lönestatistik är en fingervisning och inte facit. Avgörande är din specifika kompetens och vad arbetsgivaren är beredd att betala för den.

    Vad gäller övriga villkor så är det stor skillnad med och utan kollektivavtal. Saknas kollektivavtal så behöver du bevaka alla villkor på egen hand, exempelvis pensionsavsättning. Vi har tagit fram några mallar för anställningsavtal som visar vad som är viktigt att tänka på. Du hittar dem här: Mallar för avtal - Naturvetarna

    Hoppas att tjänsten blir din och du får bra villkor.
    Per