Parkeringsanmärkning

Hej!

Hur betalar jag en parkeringsanmärkning?

Med vänlig hälsning Daniel
Daniel

Kommentarer

  • Hej Daniel!

    En parkeringsanmärkning utfärdas vid överträdelser på gatumark. Den handläggs av Polismyndigheten och betalas till Transportstyrelsen. Har du funderingar kring hur du betalar kan du läsa mer hos Transportstyrelsen. Anser du att parkeringsanmärkningen är felaktig har du möjlighet att överklaga via Polismyndigheten.

    Observera att en parkeringsanmärkning alltid ska betalas inom 8 dagar. Har du något att invända mot en parkeringsanmärkning ska du alltid betala den och begära rättelse hos Polismyndigheten. Om du får en rättelse betalas pengarna tillbaka.

    Linda