Köp parkeringstillstånd

Klicka på ”Köp avtal” uppe i höger hörn.

Ovanför kartan väljer du ”Köp parkeringstillstånd” eller ”Autopark” beroende på vilket om du skall köpa ett parkeringstillstånd till vanlig parkering eller till en parkering med in och utfartskameror.

Välj det parkeringstillstånd som önskas. I menyn ”Köp parkeringstillstånd” kan du ta hjälp av att välja område i två nivåer eller klicka direkt i kartan. När område valts visas de produkter som erbjuds dig på orådet samt om det finns lediga platser eller inte samt möjlighet till att köa.
Klicka på önskad produkt.

Fyll i uppgifter som efterfrågas, följ instruktioner.
OBS! Startdatum går att ändra, välj det som passar dig bäst. Vi säljer parkeringstillstånd per kalendermånad och man väljer alltid den förste i respektive månad som startdatum. Går den förste i innevarande månad att välja räknas priset normalt automatiskt ner motsvarande dagar som passerat i månaden.

Glöm inte att godkänna köpevillkoren.

Klicka på ”Fortsätt”

Titta igenom din beställning och slutför den.

Köpet/Beställningen är avslutad när du ser en Bokningsbekräftelse på skärmen. Observera att om du valt en produkt med startdatum i framtiden har inga pengar dragits från ditt kort. Detta görs normalt under natten till att parkeringstillståndet börjar gälla.

Klicka på ”Gå till Mina parkeringstillstånd”. Här skall du nu se ditt parkeringstillstånd. Här kan du även avsluta parkeringstillståndet samt byta registreringsnummer för vilket parkeringstillståndet skall vara giltigt för.

I menyn till höger hittar du även ”Mina köp” där du hittar alla köp samt kvitton för utskrift.

Mölndals Parkering

Kommentarer

  • jag har avslutat ett tillstånd som gäller månaden ut, nu har jag en ny bil men kan inte ändra reg.nr för att tillståndet ska avslutas
    Nicklas
  • Hej,

    Ring eller mejla oss så tittar vi på det.
    Annelie