Vad gäller om jag ska grilla?

  • I många av våra områden finns gemensamma grillplatser, där är det naturligtvis tillåtet att grilla. Kom ihåg att städa grillplatsen innan du går hem.
  • På balkongen får du använda el-grill, inget annat.

Det är alltid den som grillar som bär ansvaret för att inte störa grannarna och att se till att grillen släcks ordentligt.

Mitthem

Kommentarer

  • Får man grilla 6 meter från husvägg om man tar reda på askan ?
    Rolf (namn redigerat av Mitthem
  • Hej Rolf!

    Det stämmer att det är också tillåtet att grilla med kol på ytor som ligger minst 6 meter från husfasaden.

    Ha en bra dag!
    Ida