Studiekontroll - Ej godkänd

Hej

Jag har en fråga angående intyget. Vad ska man göra om man blir underkänt och gör om de momenten som man har misslyckat med på halvfart under höst och vårterminen? Får man bo kvar? Och en till fråga är om jag nu läser ett nytt program räknas då betygen som man får på det programmet för att bo kvar?

Mvh Yoel

Kommentarer

  • Hej Yoel!

    Tack för ditt meddelande.

    Uppfyller inte studieresultat
    Om du inte har 15 högskolepoäng ska du ändå skicka in resultatintyg till student@mitthem.se. Skriv gärna med förklaring. Du kan få dispens en gång om du inte kan visa resultat på minst 15 hp för föregående termin. Du behåller då din lägenhet.

    Undantag vid ytterligare studiekontroller
    Behövs undantag fler gånger behöver du visa ytterligare intyg som styrker anledning för få tagna poäng eller som styrker att du fortfarande studerar på heltid, eller en kopia på individuellt schema.

    Gällande din andra fråga, det beror på när det nya programmet började. Under studiekontroller kollar vi alltid resultat för föregående termin så om du började det nya programmet under nuvarande termin räknas inte de med på studiekontrollen. De räknas med om resultat för det programmet finns med för föregående termin.
    Sophie Kundcenter