Hur fungerar "Senast inflyttningsdatum"?

Vid ansökan om studentboende så finns det ett "tidigast inflyttningsdatum" som tex 08-01 men det finns även ett senast inflyttningsdatum som ofta är exakt samma datum. Betyder detta att man måste flytta in på just den dagen eller betyder det att kontraktet börjar då?
Lukas

Kommentarer

  • Hej Lukas!

    Tack för din fråga.

    Det betyder att kontraktet startar det datumet. Du kan alltså flytta in ett senare datum men du betalar hyra för hela augusti månad ändå, om kontraktet startar den 1 augusti.

    Hör gärna av dig om du funderar på något mer.
    Sophie Kundcenter