Byta lägenhet inom Mitthem?

Jag bor i en studentlägenhet och vill byta till en större studentlägenhet bara en trappa ner? Är det fortfarande uppsägningstid?

Kommentarer

  • Hej Klara!

    Ja, uppsägningstid gäller vid byte av lägenhet inom Mitthem, både vanliga lägenheter och studentlägenheter. Vi godkänner dock en månads uppsägningstid vid byte för studenter. Tre månaders uppsägningstid gäller vid byte av vanlig lägenhet.

    Du behöver däremot inte säga upp lägenheten, utan det hanterar vi när du fått ett nytt kontrakt. Uppsägningstiden när du flyttar inom Mitthem kommer räknas från när den nya lägenheten publicerades på hemsidan.
    Sophie Kundcenter
    (Uppdaterad )
  • Hur gör man för att byta lägenhet inom Mitthem? Jag bor redan i en vanlig lägenhet och skulle vilja byta till en nyproduktion på en annan adress. Men jag kan inte anmäla intresse på Mitthem hemsida.
  • Hej Nathanael!

    För att kunna anmäla intresse på våra lediga lägenheter behöver du först skapa en intresseanmälan för lägenhet där du fyller i vilka områden och antal rum du har som önskemål. Intresseanmälan skapar du antigen längst ner eller till vänster när du är inloggad på Mina sidor.
    Sophie Kundcenter