Störande grannar!

Hej MHS
Mina grannar har musik på nästan jämt. På helgerna är det outhärdligt och jag har sagt till dem många gånger, utan resultat. Vad mer kan jag göra? Detta är inte ok.

Kommentarer

  • Hej Helene,
    Tack för din fråga!

    Enligt hyreslagen ska man som hyresgäst se till att grannarna inte utsätts för störningar samt ”bevara sundhet, ordning och gott skick inom fastigheten”. Kort sagt visa hänsyn. Att bo i flerfamiljshus kräver både hänsyn och tolerans för andras sätt att leva. Tyvärr kan man inte räkna med att det är helt störningsfritt och vissa störningsmoment får man helt enkelt lära sig att leva med, men Ibland kan det dock bli för mycket och då kan ni ta hjälp av oss.

    MHS Bostäder har ingen störningsjour, utan ni vänder er direkt till vår bostadsförmedling med en anmälan om störning. Anmälan sker skriftligt via mail till bostad@mhsbostader.se

    I anmälan ska ni ange vem/vilken lägenhet som stör, störningens art samt datum och tidpunkt. MHS Bostäder gör en bedömning av situationen och skickar vid behov initialt ut ett varningsbrev till den störande hyresgästen med anmodan att vidta rättelse. Om ingen förbättring sker föreligger risk för avhysning.

    Genom att följa våra ordningsregler (finns på baksidan av ditt avtal) och visa hänsyn undviker man många gånger att ett störningsärende uppstår.

    Med vänliga hälsningar
    Sepide Teamledare Bostad