Rökning i lägenheter

Jag verkar ha en granne som röker inomhus i lägenheten då det sipprar in genom tätningen i skåpet med modem/router och diverse. Rätt onajs.

Jag har läst på er sida om Rättigheter och Skyldigheter där det framgår att rökning i bostaden är tillåten men debitering sker vid eventuella saneringar.

Utöver vad som står, vad tycker ni om rökning inomhus? Ska jag skicka in felanmälan och försöka få det bättre tätat?
Affe

Kommentarer

  • Hej Affe,
    Det här är en knepig fråga eftersom det är reglerat på ett sånt sätt att vi i dagsläget inte får/kan neka personer att röka i sina hem.

    Det som brukar vara effektivast är att informera personen att den stör sina grannar med sin inomhusrökning, vilket kan vara omedvetet.

    Om du inte vill prata med den själv kan du göra en anmälan via e-post med detaljer om vem det är som röker inomhus. Då kan vi ta kontakten och informera om att vi har fått in klagomål och du förblir anonym.

    Du kan även göra en felanmälan så kan vi kika på om det kan gå att täta, men det finns en risk att röken hittar andra vägar in trots det.

    Men hör gärna av dig via mail eller felanmälan, så ska vi göra vad vi kan för att hjälpa till!

    Med vänliga hälsningar,
    Caroline Kommunikatör
  • Det får bli en snäll lapp i entrén isåfall. I nuläget vet jag ej vem av grannarna som röker.

    Tackar för svar!
    Affe